یراق درب و پنجره روتو

از سال 1935، نام روتو نشان دهنده نوآوری و پیشرفت تکنولوژی در سیستم های بازشوند و یراق آلات برای صنعت ساخت و ساز بوده است. در حال حاضر کارخانجات یراق روتو آلمان Roto Frank Holding AG  متعلق به خانواده بنیانگذار شرکت، ویلهلم فرانک است و به عنوان یک هلدینگ برای تمام بخش های گروه روتو عمل می کند: فناوری پنجره و درب روتو (FTT)، سقف روتو و فناوری خورشیدی. DST).

شروع روتو با طراحی و ساخت اولین یراق دوحالته Tilt&Turn در سال 1935 توسط موسس این شرکت بود.

 

کارخانه یراق روتو

یراق درب و پنجره روتو را می توان بهترین یراق آلمانی دانست. امروزه فناوری ساخت یراق در و پنجره روتو یکی از پیشروترین تولیدکنندگان یراق آلات درب و پنجره در جهان است. در سراسر جهان، روتو مترادف با سیستم های یراق آلات نوآورانه و ایمن است که ارزش افزوده پنجره ها و درها را برای افراد افزایش می دهد. ما راه حل هایی را توسعه می دهیم که به طور هوشمندانه امنیت، مدیریت انرژی و راحتی را با یکدیگر در خانه ترکیب می کنند.

یراق آلمانی درب و پنجره

چرا یراق درب و پنجره روتو

پین امنیتی و تنظیم شونده

سیستم یراق روتو ROTO NT دارای سه مدل پین مختلف با کاربرد و قابلیت تنظیم متفاوت دارند که در زیر تصویر هریک از پین ها را مشاهده می کنید.

پینE که بصورت استوانه ای می باشد و پین امینی P و V که بدلیل شکل قارچ مانند خود موجب ایمنی بیشتری می باشند.

پین ای قابل تنظیم روتو
پین اسپانیولت روتو ایمنی v
پین P ایمنی یراق روتو

راهکار زبانه و امنیتی

تمام زبانه ها در سیستم یراق آلات دارای محورهای پیچ یکسانی می باشند. این راهکار موجب تسهیل مونتاژ و انطباق پین ها بر روی زبانه های امنیتی می شود. همچنین یراق پنجره روتو با انواع زبانه و زاماک ها قابل ترکیب است.

یراق آلات روتو بدلیل طراحی ویژه خود دارای قابلیت امنیتی و راهکار ممانعت از سرقت می باشد.

کیفیت قطعات

یراق روتو آلمان با سطح مات و نقره ای خود که با گالوانیزه و کرماته کردن پوشش داده شده کاملا در برابر خوردگی ایمن می باشد. بدلیل کیفیت بالای تولید یراق درب و پنجره UPVC، عملکرد این سیستم کاملا روان و بدون هیچ ایرادی انجام می پذیرد.

معرفی یراق آلات Upvc روتو

یراق تک حالته روتو

در یراق تک حالته پنجره دوجداره روتو از لولاهای تنظیمی استفاده می شود. در زیر حداقل و حداکثر عرض و ارتفاع پنجره با یراق تک حالته مدل K6/100 را می توانید مشاهده کنید:

میزان عرض بازشو…….1600-290 میلیمتر
میزان ارتفاع بازشو…….2400-280 میلیمتر
وزن بازشو……………حداکثر 100 کیلوگرم

در شکل نموداری میزان تناسب عرض و ارتفاع بازشوی تک حالته را مشاهده می کنید. قسمت خاکستری تیره نیاز به بازوی کلنگی کمکی دارد و قسمت سفید رنگ خارج از بازه کارکرد یراق روتو می باشد. همچنین در تصویر دیگر چیدمان یراق تک حالته در پنجره دوجداره را مشاهده می کنید.

قطعات مصرفی شامل اسپانیولت، لولای میانی، اتصال لولای تک حالته، لولای تک حالته بالای روتو، لولای بالای چهارچوب تک حالته، پیم لولای بالا، لولای پایین بازشو، لولای پایین چهارچوب، کیپ کننده میانی بازشو، کیپ کننده میانی چهارچوب و زبانه مقابل پین می باشد.

چیدمان یراق تک حالته روتو
بازه کارکردی یراق تک حالته روتو

یراق کشویی روتو

سیستم یراق کشویی روتو را می توان بهترین گزینه در استفاده از پنجره کشویی دوجداره upvc دانست. این سیستم شامل اسپانیولت های کشویی با زبانه های قارچی و چنگکی، غلطک های مخصوص وزن سنگین تا وزن 200 کیلوگرم و دستگیره مخصوص یراق کشویی روتو می باشد.

در نظر داشته باشید حداکثر نسبت عرض به ارتفاع مربوط به لنگه کشویی می بایست 1 به 2.5 باشد.

درتصویر انواع اسپانیولت کشویی روتو و سطح پوشش اسپانیولت کشویی را نسبت به ارتفاع بازشو مشاهده می کنید.

غلطک کشویی روتو بصورت غلطک تک با ارتفاع ثابت از جنس فایبرگلاس و روی، غلطک های جفت قابل تنظیم با تحمل وزن متفاوت می باشد. در زیر مشخصات و تحمل وزن هریک از غلطک ها را بیان می کنیم:

  • غلطک کشویی تک با ارتفاع ثابت از جنس روی و فایبرگلاس: حداکثر وزن لنگه 50 کیلوگرم، عرض 12 میلیمتر و ارتفاع ثابت 17 و 21 میلیمتر
  • غلطک کشویی جفت قابل تنظیم: حداکثر وزن لنگه 80 و 100کیلوگرم در غلطک با آبکاری به رنگ زرد مات – حداکثر وزن لنگه 120 کیلوگرم با آبکاری نقره فام و روکش روی
    عرض 12.2 یا 14 میلیمتر برای تناسب با شیار های مختلف و با ارتفاع قابل تنظیم 15 تا 26 میلیمتر مطابق با استاندارد اتحادیه اروپا
غلطک کشویی روتو

دستورالعمل نگهداری و تعمیرات یراق روتو

با روغن کاری و گریس کاری مداوم کلیه اجزای مرتبط با یراق آلات در چهارچوب و لنگه (حداقل یکبار درسال) عملکرد روان یراق آلات روتو ROTO را حفظ کنید و در مقابل فرسایش و خوردگی زودرس از آنها حفاظت کنید.

عملکرد روان یراق آلات روتو را می توان به وسیله حرکت دستگیره ارزیابی کرد. گشتاور قفلل شدن و باز شدن دستگیره پنجره براساس استاندارد نرمال صنعتی آلمان با مقدار حداکثر 10 نیوتن بر متر تعیین شده است. این عملکرد با گیریس کاری و روغن کاری قابل بهبود است.

زبانه های مخفی روتو از جنس فولاد برای جلوگیری از سایش غیر ضروری نیاز به گریس کاری مداوم دارند. همچنین در فاصله های زمانی محل پیچ ها باید بازدید شود و در صورتی که پیچ ها شل شده باشد از پیچهای جدید برای جایگزینی استفاده شود.

لطفا از روغن یا گیریس بدون اسید و غیر رزینی استفاده نمایید.

تعمیرات و روغن کاری یراق روتو