کاربرد گالوانیزه پنجرهگالوانیزه پنجره upvc از مهم ترین قطعات این محصول است که در پنجره قابل مشاهده نیست اما در قیمت و کیفیت آن بسیار موثر است. این قطعه فلزی با قرار گرفتن در داخل پروفیل upvc موجب استحکام پنجره شده و از لرزش آن جلوگیری میکند.
گالوانیزه عمدتا بصورت U شکل تولید می شود و با ضخامت های گوناگون و براساس استاندارد تولید کننده پروفیل استفاده می شود.

گالوانیزه پنجره چیست؟

گالوانیزه داخل پروفیل

گالوانیزه ورقی فولادی است که با آلیاژی رو آن پوشانده شده است. با نورد کردن و شکل دادن این ورق به شکل قوطی و یا U در میاید. طراحی پروفیل پنجره بصورتی است که از دو قسمت جداگانه تشکیل شود. قسمت اول آن پروفیل UPVC و قسمت دوم آن پروفیل گالوانیزه…
بدلیل آنکه ساختار پروفیل از پلاستیک بوده، قابلیت فشار ناشی از وزن، باد و باز وبست زیاد را ندارد و در طی زمان دچار افتادگی و شکستگی خواهد شد. بنابراین برای افزایش استحکام پروفیل از گالوانیزه فلزی در داخل آن استفاده می شود.
همچنین گالوانیزه موجب افزایش مقاومت پیچ اتصال لولا و بست مولیون زاماک خواهد شد.

استاندارد ضخامت گالوانیزه پنجره

با توجه به استاندارد هر برند پروفیل (وین تک، ویستابست، هافمن و …) گالوانیزه پنجره دوجداره مصرفی دارای ضخامت و ابعاد مختلفی می باشد.. بطور مثال در پنجره دوجداره وین تک استاندارد اعلامی گالوانیزه ی یکپارچه در طول پروفیل و ضخامت 1.25 میلیمتر تقویت شده باید استفاده گردد.

استفاده از گالوانیزه با ضخامت کمتر از 1 میلیمتر موجب عدم مقاومت کافی درب یا پنجره در برابر فشار خارجی خواهد شد. همچنین این قطعه باید بصورت یک تکه در طول پروفیل استفاده شود. یعنی بجای استفاده از یک پروفیل 1 متری نباید از دو پروفیل 50 سانتی متر استفاده شود
استفاده از گالوانیزه با ضخامت کمتر از 1 میلیمتر موجب عدم توانایی پروفیل یو پی وی سی در نگه داشتن پیچ در داخل خود خواهد شد. بنابراین عدم عایق بندی صحیح، خارج شدن از رگلاژ، لرزش پنجره و افتادگی لنگه بازشو را باید انتظار داشت.

در پنجره دوجداره تولید شده در کارخانه آرکوین از گالوانیزه تولید شده با ورق های گرمادیده با استاندارد TSE822 و درصد خطای صفر استفاده می شود. همچنین در تمام طول پروفیل گالوانیزه بصورت یکپارچه (بدون برش)، تقویت شده و با ضخامت استاندارد استفاده می گردد.

محل قرارگیری گالوانیزه در پنجره upvc

محل قرارگیری گالوانیزه پنجره

در هر مقطع از پروفیل UPVC (فریم، لنگه بازشو و مولیون) حفره ای تعبیه شده که در واقع بزرگترین حفره پروفیل می باشد. این حفره برای قرار دادن گالوانیزه در آن تعبیه شده است. هر برند پروفیل مانند پنجره وین تک، پنجره ویستابست و یا پنجره هافمن و غیره دارای مقاطع مختلفی از پروفیل هستند که قاعدتا ابعاد گالوانیزه های مورد استفاده در آنها نیز متفاوت است.
در تصویر این بخش محل جایگذاری گالوانیزه را مشاهده می کنید.
پس از قرارگیری گالوانیزه در داخل پروفیل با استفاده از پیچ، این دو بهم اتصال پیدا میکنند تا فشار وارده بر روی پروفیل به گالوانیزه انتقال پیدا کند. در پنجره هایی با ابعاد اورسایز (ابعاد بزرگ پنجره دوجداره) بهتر است قوطی بجای گالوانیزه استفاده شود تا لرزش پروفیل را کاملا از بین ببرد.

آیا در داخل پروفیل UPVC گالوانیزه وجود دارد؟

نحوه اطلاع از وجود گالوانیزه

راه های مختلفی برای اطلاع از وجود گالوانیزه در پروفیل وجود دارد.
با استفاده از آهن ربای قوی شما می توانید تنها متوجه شوید که در داخل پروفیل پنجره گالوانیزه وجود دارد یا خیر. اما از تکه بودن یا ناقص بودن آن مطلع نمی شوید.
با استفاده از سوراخ کاری در بعضی مقاطع می توان از موجود بودن گالوانیزه در داخل پروفیل پنجره مطمئن شد. همچنین شما می توانید در هنگام تولید از کارخانه بازدید کنید.
اما در نهایت سابقه، میزان رضایت مشتریان و خدمات پس از فروش شرکت نشان دهنده کیفیت قطعات مورد استفاده در ساخت پنجره دوجداره است.

قیمت گالوانیزه پنجره

قیمت گالوانیزه بنا به کیفیت ورق گالوانیزه و ضخامت آن بصورت قیمت هر کیلو محاسبه می گردد. در هر متر طول فریم upvc به میزان تقریبی 900 گرم یا 92 سانت پروفیل گالوانیزه استفده می گردد.
بدلیل نوسانات قیمت گالوانیزه، برای اطلاع از آن تماس بگیرید.

چطور می توان از وجود گالوانیزه در داخل پروفیل مطمئن شد؟

راه های مختلفی برای اطلاع از وجود گالوانیزه در پروفیل وجود دارد. استفاده از آهن ربا، سوراخ کاری و یا بازدید از کارخانه. اما در نهایت سابقه، میزان رضایت مشتریان و خدمات پس از فروش شرکت نشان دهنده کیفیت قطعات مورد استفاده در ساخت پنجره دوجداره است.

آیا در درب و پنجره با ابعاد استاندارد نیاز به استفاده از گالوانیزه با ضخامت بیشتر از 1.5 نیاز است؟

ضخامت گالوانیزه استاندارد در هر برند به نمایندگی ها اعلام شده است. در پنجره با ابعاد استاندارد، ضخامت اعلامی کفایت می کند.

آیا وجود گالوانیزه در قیمت پنجره تاثیرگذار است؟

بطور تقریبی بین 15 تا 20 درصد قیمت پروفیل پنجره را قیمت گالوانیزه تشکیل می دهد. حال در نظر بگیرید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید
[کل: 0 میانگین: 0]