یکی از ساده ترین انواع بازشوی پنجره دوجداره، بازشوی پنجره کلنگی یا hopper upvc windows است. نحوه بازشدن پنجره upvc کلنگی تنها از سمت بالا بوده و به اندازه محدودی باز می شود. میزان بازشوی پنجره کلنگی بطور تقریبی 15 سانتی متر است.
محل قرار گیری لولا در پنجره کلنگی در قسمت عرض پایین فریم و محل قرارگیری دستگیره یا چفت در قسمت عرض بالای لنگه بازشو می باشد. به همین دلیل به این نوع پنجره، پنجره upvc لولا پایین هم می گویند. سوالی که در مورد پنجره کلنگی اغلب مطرح می شود این است که آیا پنجره کلنگی به بیرون باز می شود؟ خیر، پنجره کلنگی اگر به بیرون باز شود امکان باز و بست از داخل وجود ندارد.

پنجره کلنگی سرویس بهداشتی

این ویژگی موجب شده که بازشوی کلنگی در مکان هایی که دسترسی به آن کمتر امکان پذیر است یا سرویس های بهداشتی بیشتر استفاده شود. بعبارت دیگر در مواردی که پنجره دوجداره upvc تنها نقش تهویه هوا را بر عهده دارد، بهترین انتخاب بازشو، پنجره کلنگی می باشد.

انواع دستگیره پنجره دوجداره کلنگی

برای باز و بست پنجره کلنگی از دستگیره و یا چفت موشکی (چفت انگشتی) استفاده کرد.

برای پنجره هایی با ابعاد کوچک (بطور مثال 30 سانتی متر در 30 سانتی متر) ویا پنجره هایی که در ارتفاع قرار دارند بهتر است از مکانیزم چفت موشکی استفاده کرد. با فشار دادن لنگه ضامن بسته خواهد شد و نیازی به چرخاندن یا کشیدن چفت نیست.

در پنجره کلنگی با دستگیره، از اسپانیولت تک حالته نیز استفاده می شود. به همین دلیل قیمت پنجره کلنگی با دستگیره نسبت به چفت موشکی بیشتر است.

نحوه باز کردن کامل پنجره کلنگی

محدودیت بازشو در پنجره کلنگی بوسیله بازوی کلنگی انجام می پذیرد. در مواقعی نیاز است که پنجره کلنگی کاملا باز شود. بدین منظور باید ضامن بازوی کلنگی آزاد شود. برای این کار بازو را در ریل مشخص شده در تصویر حرکت می دهیم و از قسمت برآمدگی آن انتهای بازو را خارج می کنیم.

هنگام انجام این عمل مراقب باشید که لنگه ناگهانی باز نشود و آسیبی به شما وارد نشود.

نحوه باز کردن کامل پنجره کلنگی

نحوه باز کردن کامل پنجره کلنگی

از دید قیمت پنجره upvc، پنجره کلنگی ارزان ترین قیمت پنجره را در اختیار دارد. برای اطلاع از قیمت روی محاسبه قیمت پنجره کلنگی کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید
[کل: 0 میانگین: 0]