قیمت پنجره دوجداره کشویی

پنجره دوجداره کشویی

پنجره دو جداره کشویی یا پنجره دوجداره ریلی یکی از انواع بازشو پنجره UPVC است که بدلیل عدم ایجاد فضای مزاحم هنگام بازشدن بسیار پرطرفدار است. بدلیل وجود ریل و غلطک در این پنجره کشویی، حرکت آن تنها در محور افقی صورت می گیرد.

پنجره دوجداره کشویی بصورت آلومینیوم و پنجره ریلی UPVC تولید می شود; که در ادامه به مقایسه هریک می پردازیم و قیمت پنجره دوجداره کشویی را مشاهده می کنید.

دستگیره پنجره upvc

دستگیره محصولات upvc انواع مختلفی دارد که براساس کاربرد و شکل ظاهری تقسیم بندی می شود. در این مطلب در مورد انواع دستگیره پنجره دوجداره، قیمت دستگیره پنجره و نحوه تعویض آن صحبت می کنیم.

اطلاعات فنی دستگیره پنجره

انواع دستگیره پنجره upvc

وقتی صحبت از انواع دستگیره پنجره upvc می شود منظور تنوع در شکل ظاهری، رنگ دستگیره و نوع کاربرد آن است. در اینجا دستگیره های مختلف را نام می بریم و کاربرد آن را توضیح می دهیم:

انواع طرح و بازشو پنجره ریلی کشویی

پنجره کشویی ویستابست تنها بصورت جفت ریل می باشد. عرض نشیمن این پنجره کشویی روی سطح دیوار 6 سانتی متر است. بدلیل جفت ریل بودن کشویی ویستابست، این پروفیل مناسب ابعاد بزرگ نبوده و عایق بندی مناسبی ندارد.

هنگام تعیین عرض و ارتفاع برای لنگه بازشو کشویی باید این استاندارد را مدنظر داشته باشید که عرض لنگه متحرک کشویی باید حداقل یک سوم ارتفاع باشد. این استاندارد پنجره ریلی برای جلوگیری از افتادن لنگه و خارج شدن آن از ریل است.

برای اینکه پنجره کشویی ما به راحتی باز و بسته شود و بزرگترین پنجره کشویی را نیز داشته باشیم بهتر است حداکثر عرض و ارتفاع لنگه کشویی از عرض 1.15 متر و ارتفاع آن از 2.2 متر بیشتر نباشد. بالاتر از این ابعاد نیز ممکن است اما در نظر داشته باشید که استاندارد نبود و در آینده موجب عدم رگلاژ، آسیب غلطک کشویی و مشکلاتی در باز وبست خواهد شد.

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره کشویی

هنگام تعیین عرض و ارتفاع برای لنگه بازشو کشویی باید این استاندارد را مدنظر داشته باشید که عرض لنگه متحرک کشویی باید حداقل یک سوم ارتفاع باشد. این استاندارد پنجره ریلی برای جلوگیری از افتادن لنگه و خارج شدن آن از ریل است.

برای اینکه پنجره کشویی ما به راحتی باز و بسته شود و بزرگترین پنجره کشویی را نیز داشته باشیم بهتر است حداکثر عرض و ارتفاع لنگه کشویی از عرض 1.15 متر و ارتفاع آن از 2.2 متر بیشتر نباشد. بالاتر از این ابعاد نیز ممکن است اما در نظر داشته باشید که استاندارد نبود و در آینده موجب عدم رگلاژ، آسیب غلطک کشویی و مشکلاتی در باز وبست خواهد شد.

انواع طرح و بازشو پنجره ریلی کشویی

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره کشویی

چنانچه تولید و نصب پنجره دوجداره ریلی کشویی در ابتدا بوسیله افراد متخصص و حرفه ای انجام گیرد، نیازی به رگلاژ مجدد نخواهد بود. در موارد زیر مشکلاتی را که ممکن است در پنجره کشویی بوجود بیاید و نحوه رفع آن بیان می کنیم. پنجره کشویی یا ریلی را می توان به چند طریق رگلاژ نمود:

  • ابتدا لنگه بازشو را از فریم بیرون می آوریم (در پاراگراف بعدی نحوه بیرون آوردن لنگه کشویی را ذکر کردیم). در زیر لنگه حداقل 2 سری غلطک کشویی مانند تصویر وجود دارد. با چرخاندن پیچ مشخص شده در انتهای غلطک ارتفاع غلطک بالا و پایین می رود. در موارد زیر برای رفع مشکل پنجره کشویی می توان از این نوع رگلاژ استفاده کرد.
    • در صورت دیدن خرابی لاستیک های دور تا دور پنجره و یا شل شدن آنها
    • کج بودن لنگه بازشو پنجره ریلی – عدم توازن غلطک ها
    • در صورت بیرون آمدن نوار مویی
    • عدم تمیزی ریل آلومینیومی
  • زوار شیشه دوجداره را از پروفیل بیرون می آوریم. الان به پشت شیشه دوجداره دسترسی خواهیم داشت. با استفاده از زیر شیشه می توان فاصله بین پروفیل و شیشه را بیشتر کرد و موجب جابجایی پروفیل شد.
    • فاصله بین لنگه بازشو در قسمت دستگیره و فریم ریلی
    • زاماک قطعه قفل کننده روی پروفیل فریم کشویی است که با چرخاندن دستگیره لنگه به فریم قفل می شود. با جابجایی این قطعه (پیچ را باز کرده و جابجا کنیم) می توان باز و بست دستگیره را نرم تر کرد.
      • در صورت احساس سختی در حرکت دستگیره پنجره زمان باز و بسته کردن آن
      • عدم قفل شدن دستگیره پنجره کشویی

نحوه نظافت پنجره دوجداره کشویی

پنجره های دوجداره کشویی هم مثل سایر مدل ها نیاز به نظافت دارند. اما تفاوت در این است که برای نظافت پنجره کشویی نیاز داریم به بیرون آوردن لنگه کشویی داریم. در اینجا به توضیح روش در آوردن لنگه پنجره دوجداره ریلی می پردازیم:
در بعضی از پنجره های ریلی از قطعه ای پلاستیکی بنام گردگیر (همانند تصویر) استفاده می شود. برای آنکه بتوانیم لنگه بازشو را از چارچوب خود بیرون بیاوریم ابتدا بایستی آن را باز کنیم.
پنجره دوجداره ریلی همانند پنجره آلومینیوم کشویی قدیمی از چارچوب خارج می شود. بدین صورت که لنگه را به سمت بالا بلند می کنیم تا غلطک ها از روی ریل خارج شود. با آزاد شدن غلطک ها، پایین لنگه پنجره را به سمت خود می کشیم و لنگه را بیرون می آوریم.
بهتر است در آوردن لنگه کشویی با همکاری فرد دیگری انجام شود که بدلیل سنگینی وزن شیشه دوجداره و لنگه از دست خارج نشود و سقوط نکند.

انواع دستگیره پنجره کشویی upvc

نصب پنجره دوجداره کشویی

نصب پنجره کشویی ریلی همانند مابقی بازشوهای پنجره upvc انجام می گیرد. اما نکاتی در مورد نصب پنجره کشویی upvc وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. برخی از این نکات را در زیر بیان می کنیم:

  • غلطک پنجره کشویی: قبل از اتمام نصب و جایگذاری لنگه پنجره ریلی بر روی فریم باید یکبار بصورت آزمایشی لنگه را بر روی فریم قرار داد و آن را باز و بست نمود. در صورتی که لنگه بازشو کشویی هنگام بستن کامل با پروفیل قاب دور تراز باشد می توان شیشه رانصب نمود. در صورت عدم تراز باید رگلاژ پنجره کشویی صورت گیرد.
    مورد دوم این است که در هر لنگه 2 عدد غلطک باید نصب شود. وجود غلطک سوم در وسط لنگه بازشو تاثیری ندارد و موجب برهم خوردن رگلاژ پنجره دوجداره کشویی خواهد شد.
  • جا انداختن شیشه: در هر پنجره کشویی باید ابتدا شیشه لنگه ثابت را جایگذاری کنیم سپس شیشه لنگه متحرک.
  • تراز بودن فریم و قاب دور: در صورتی که فریم و قابل دور تراز عمودی و افقی نباشد ریل آلومینیومی پنجره کشویی از جا در می آید و یا تاب بر می دارد.
    همچنین تراز نبودن باعث می شود که بستن کامل لنگه پنجره ریلی دوجداره با فشار صورت گیرد.
  • زیرسازی پنجره کشویی: زیر فریم پنجره کشویی باید کامل زیرسازی شده باشد. حرکت لنگه کشویی موجب افزایش فشار بر روی پروفیل فریم می شود و در صورتی که زیرسازی ایراد داشته باشد، لنگه هنگام حرکت بالا و پایین خواهد شد.
پرسش و پاسخ پنجره دوجداره کشویی

در قسمت زیر برخی پرسش و پاسخ هایی که در مورد پنجره دوجداره ریلی مطرح می شود را بیان می کنیم. اگر سوال خود را در زیر مشاهده نمی کنید می توانید از طریق واتساپ در تماس باشید و یا سوال خود در قسمت نظرات  مطرح کنید.

• پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟

  • بدلیل اتصال کامل لنگه بازشو به فریم در پنجره لولایی هنگام بستن پنجره و همچنین وجود فاصله بین ریل ولنگه بازشو در پنجره دوجداره کشویی،عایق بندی پنجره لولایی 30 تا 40 درصد نسبت به کشویی بیشتر است.
  • از دیگر تفاوت های پنجره کشویی با پنجره لولایی نحوه نظافت پشت شیشه است. در پنجره های لولایی با باز کردن لنگه بازشو دسترسی به پشت شیشه میسر می باشد. اما در پنجره دوجداره ریلی برای نظافت پشت لنگه کشویی، باید لنگه کشویی را از روی ریل خارج کنیم و بیرون آوریم.
  • در مقایسه قیمت پنجره دوجداره کشویی با لولایی تنها تفاوت در قیمت پروفیل مصرفی می باشد. بدلیل بزرگ بودن ساختار و ابعاد پروفیل کشویی نسبت به لولایی، قیمت آن تقریبا 30درصد بیشتر است.
  • عدم مزاحمت در هنگام باز شدن از موثرترین ویژگی های پنجره دوجداره کشویی است. در واقع مهم ترین دلیل خرید پنجره ریلی این مورد می باشد.
  • از دیگر مهم ترین مزیت های پنجره کشویی نسبت به لولایی ابعاد بزرگتر آن است. در پنجره کشویی می توان از ابعاد لنگه کشویی بزرگتری نسبت به لولایی استفاده کرد.
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x