پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی

پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی

پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی را میتوان بهترین گزینه برای استفاده در ابعاد بزرگ، ظرافت و زیبایی بیشتر بکار برد. تکنولوژی تولید آن موجب پدید آمدن نسل پنجم درب و پنجره گردیده است.

پنجره ابعاد بزرگ آلومینیومی کشویی نه تنها اتاق های پر از نور را ایجاد می کند، بلکه زاویه دید وسیع و بدون مانع از فضای بیرونی در اختیار ما قرار می دهد. همچنین بدلیل آنکه پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی به موازات دیوار باز می شود، فضای داخلی خانه را درگیر نمی کند.

همانطور که از اسم این محصول پیداست پنجره کشویی ترمال بریک از جنس آلومینیوم ساخته شده و مقاومت وزنی بالایی دارد. رنگ آن بصورت کوره ای بوده که در ادامه تنوع رنگ آن را شرح می دهیم.

در این مطلب به شرح انواع پنجره کشویی آلومینیومی، انواع پنجره کشویی ترمال بریک، قیمت پنجره کشویی ترمال و … می پردازیم.

پنجره ترمال بریک آلومینیومی کشویی

آنچه در این مقاله می خوانیم:

نحوه انتخاب و خرید پنجره آلومینیوم کشویی

انتخاب مناسب یک پنجره آلومنیومی کشویی چگونه است. بدلیل تنوع در ساختار پروفیل، طراحی پروفیل، کیفیت و انواع یراق آلات انتخاب بهینه نوع پنجره امری مهم است. در ادامه برخی از مواردی که ما را به سمت خرید مناسب پنجره کشویی هدایت می کنند بیان می کنیم:

  • پنجره کشویی ترمال بریک یا نرمال؟ در ابتدا باید مشخص کنید که چه نوع پروفیلی مدنظر شماست. قیمت پنجره کشویی ترمال بریک نسبت به قیمت کشویی نرمال بسیار بالاتر است و عایق بندی آن نیز بیشتر می شود. توضیحات بیشتر
  • پنجره مونوریل یا کشویی جفت ریل؟ ابعاد کوچک یا بزرگ بودن، تعداد بازشو،‌ارتفاع پنجره و مکانیزم بازشو در انتخاب مونوریل بودن اهمیت دارد. البته بهتر است مشاوران ما شما را در مورد یاری کنند. توضیحات بیشتر
  • پنجره لیفت اند اسلاید یا کشویی؟ پنجره لیفت اند اسلاید نیز نوعی پنجره کشویی است اما بدلیل مکانیزم یراق آن برای پنجره کشویی با ابعاد بزرگ مناسب تر بوده و عایق بندی بهتری دارد.
  • چه برند آلومینیومی انتخاب کنیم؟ برندهای مختلفی با کیفیت های متفاوتی در بازار وجود دارند و بنا به سابقه و کیفیت آن شرکت می توانید انتخاب کنید. در حال حاضر شرکت‌ آرکوین از پنجره کشویی پیمان و پنجره کشویی آکپا استفاده می کنیم.

قیمت پنجره کشویی آلومینیومی ترمال بریک

مهم ترین درخواست ما هنگام خرید پنجره کشویی آلومینیومی هم راستا بودن قیمت و کیفیت است. اینکه به اندازه ای که هزینه می کنیم خواستار کیفیت خوب نیز هستیم. اما قیمت پنجره کشویی ترمال بریک آلومینیومی چطور محاسبه می شود. یا سوال اینکه قیمت مترمربع پنجره کشویی آلومینیومی چقدر است؟ قیمت این محصول مانند درب و پنجره دوجداره بصورت مترمربعی محاسبه نمی گردد. قیمت پنجره آلومنیومی کشویی براساس طرح، نوع بازشو، تعداد بازشو و … محاسبه می گردد. 

برای محاسبه قیمت پنجره کشویی ترمال بریک ابتدا میزان پروفیل مصرفی برای ساخت این محصول را بدست می آوریم. بطور مثال یک پنجره کشویی بزرگ با عرض 3 متر و ارتفاع 2.5 متر در نظر می گیریم.

  • پروفیل فریم مونوریل: 2 شاخه 6 متری
  • پروفیل لنگه و سپری مونوریل: 2 شاخه 6 متری
  • زهوار آلومینیوم: 4 شاخه 6 متری
  • پروفیل کاور: 4 شاخه 6 متری
  • شیشه دوجداره سکوریت: 6.49 مترمربع
  • یراق کشویی ترمال بریک: 1 عدد
قیمت پنجره ترمال بریک کشویی آلومینیوم

در تصویر بالا، مقدار وزن هریک از پروفیل ها در بالای آن عکس نوشته شده است. کافیست مقدار متراژ هر پروفیل را در وزن آن ضرب کنیم تا میزان پروفیل مصرفی بدست آوریم.

پروفیل فریم مونوریل: 12*1.813 = 21.75 کیلوگرم

سپس کیلوگرم بدست آمده را در قیمت روز آلومینیوم کارخانه موردنظر ضرب می کنیم. عدد بدست آمده قیمت پنجره آلومینیوم کشویی ترمال بریک است بدون در نظر گرفتن هزینه شیشه دوجداره، یراق آلات و نصب…

با جمع کردن این هزینه ها با هم قیمت پنجره کشویی ترمال بریک بدست می آید.

به تاریخ 01-02-1402 قیمت پنجره کشویی با ابعاد بالا بطور تقریبی 28.000.000 تومان بدست می آید.

انواع پنجره آلومینیومی کشویی

 پنجره آلومینیومی کشویی را از چند لحاظ تقسیم بندی می کنند. تفاوت در ساختار پروفیل، تفاوت در طراحی پروفیل آلومینیوم، تنوع یراق کشویی آلومینیوم و برندهای متفاوت این بازار نوع دسته بندی را مشخص می کند که در ادامه توضیح می دهیم.

برند: پروفیل آلومینیومی آکپا، پیمان و حکمت
پنجره کشویی یا لیفت اند اسلاید
مکانیزم یراق: کشویی یا لیفت اند اسلاید
پنجره کشویی آلومینیومی مونوریل یا جفت ریل
طراحی پروفیل: کشویی مونوریل یا جفت ریل
پنجره ترمال بریک یا پنجره نرمال آلومینیومی
ساختار پروفیل: نرمال یا ترمال بریک

طراحی پروفیل: پنجره کشویی جفت ریل یا مونوریل آلومینیومی

به غیر از نوع جنس، ساختار پروفیل و نوع یراق آلات، طراحی پروفیل کشویی طی زمان نیز دچار تغییراتی گشته است. از منظر طراحی پروفیل، پنجره کشویی به دو نوع پنجره کشویی جفت ریل و پنجره کشویی مونوریل (تک ریل) دسته بندی می شود. در زیر هر دو را بطور کامل شرح می دهیم:

پنجره کشویی جفت ریل

در گذشته از پنجره آلومینیوم کشویی تمام ریل (که اصطلاحا جفت ریل نامیده می شود) استفاده می شد. بدین صورت که پنجره قدیمی کشویی آلومنیومی چه در قسمت ثابت و چه در قسمت متحرک دارای ریل می بود. در واقع پروفیل قاب دور شامل ریلی برای قسمت متحرک (لنگه کشویی) و ریلی برای قسمت ثابت بود.

بدلیل مزایایی که کشویی جفت ریل داشت استفاده از آن با تغییرات و طراحی های بهتر ادامه پیدا کرد. در تصویر زیر عکسی از پنجره آلومینیومی قدیمی مشاهده می کنید که کاملا هر دو ریل نمایان است. عمدتا لنگه ثابت فاقد غلطک بود و به ریل پیچ می شد.

پنجره کشویی جفت ریل Al
  • معایب کشویی جفت ریل: کشویی جفت ریل بدلیل فاصله ریل با لنگه، عایق بندی ضعیف تری نسبت به دیگر کشویی ها دارد. با اینکه نوار مویی مابین این دو استفاده می شد اما با این حال عایق بندی کاهش پیدا می کرد.
  • مزایای کشویی جفت ریل: موردی که موجب ضعف این نوع پنجره می شود دلیل مزیت آن نیز هست. در واقع وقتی دو ریل وجود داشته باشد، لنگه ثابت نیز با بکار بردن یراق (غلطک و سیستم دستگیره) به لنگه متحرک تبدیل می شود. یعنی هر دو لنگه قابلیت حرکت را دارند.

پنجره کشویی مونوریل Monorail Sliding

پنجره کشویی مونوریل Monorail نسل جدیدی از پنجره های کشویی قدیمی است که برای بهینه سازی پروفیل و عایق بندی، طراحی مجدد گردیده است.

حرکت پنجره مونوریل بصورت کشویی بوده اما فقط قسمت متحرک دارای ریل است و قسمت ثابت فاقد ریل.

در مواردی که نیاز به پنجره های کشویی بزرگ است و یا عایق بندی مناسبی در نظر داریم از پنجره مونوریل کشویی استفاده می شود.

پنجره مونوریل کشویی

پنجره کشویی بدلیل فاصله بین ریل و غلطک ها از عایق بندی کمتر برخوردار است. اما در پنجره کشویی مونوریل بدلیل آنکه در قسمت ثابت ریلی وجود ندارد و شیشه ثابت کاملا به فریم و قاب دور می چسبد از عایق بندی بالایی دارد. همچنین در قسمت های دیگر مانند پشت لنگه، فریم و پشت ستون وسط(مولیون) کاور هایی قرار می گیرد که موجب عایق بندی و زیبایی هر چه تمام تری خواهند شد.

پنجره مونوریل کشویی مانند جفت ریل در دو نوع ترمال بریک و نرمال یا اختصاصی تولید می شود. در ادامه پنجره مونوریل آکپا mts 115 و پنجره مونوریل پیمان را با جزییات بیان می کنیم.

پنجره مونوریل آکپا کشویی

همانطور که گفتیم پنجره مونوریل آکپا دارای تنها یک ریل برای حرکت لنگه می باشد. شرکت آکپا برای افزایش عایق بندی پنجره های کشویی، پنجره مونوریل آکپا را به بازار عرضه کرد.

این نوع از پنجره کشویی آلومینیوم با برند آکپا دارای سه سری مونوریل است که در قسمت زیر بیان می کنیم. در ویدئو پنجره مونوریل آکپا mts115 را مشاهده می کنید.

پنجره آکپا سری mts77 مونوریل کشویی
پنجره مونوریل آکپا سری mts 77

پنجره آکپا سری mts 77 از نوع مونوریل کشویی ترمال بریک با قابلیت مونتاژ یراق لیفت اند اسلاید می باشد. سری mts77 در دو فریم با عرض 77.2 میل و 100.6 میل (نشیمن 77 میل) طراحی شده است.

لنگه بازشو با عرض 38 میل در قسمت پنجره حرکت می کند. در سری ترمال بریک mts77 قسمتی بصورت ریل و همچنینی پروفیل لنگه توری نیز در نظر گرفته شده است. اطلاعات بیشتر More info …

پنجره مونوریل آکپا سری mts 115

پنجره آلومینیوم ترمال بریک کشویی آکپا سری mts ‍115 از خانواده مونوریل می باشد. فریم mts115 با عرض 106 میلیمتر طراحی شده است و مناسب درب و پنجره کشویی با ابعاد متوسط رو به بزرگ می باشد.

عرض لنگه بازشو برابر با۴۲میل می باشد و حداکثر وزن لنگه بازشو کشویی این سری برابر با ۲۰۰ کیلوگرم است. اطلاعات بیشتر More info …

پنجره آکپا سری mts115 مونوریل کشویی
پنجره آکپا سری mts143 مونوریل کشویی
پنجره مونوریل آکپا سری mts 143

پنجره آلومینیوم ترمال بریک کشویی آکپا سری mts ‍143 از خانواده مونوریل با قابلیت مونتاژ یراق لیفت اند اسلاید می باشد. فریم mts143 با عرض ۱۳۷ میلیمتر طراحی شده است و مناسب درب و پنجره کشویی با ابعاد بزرگ می باشد.

در صورت نیاز به پنجره های بزرگ کشویی، بهتر است از این سری پنجره استفاده کنید تا به آسانی لنگه کشویی درب یا پنجره باز و بسته شود.

عرض لنگه بازشو برابر با۶۷.۵میل می باشد. اطلاعات بیشتر More info …

پنجره مونوریل آلومینیوم پیمان

پنجره آلومینیوم ترمال بریک کشویی پیمان

پروفیل آلومینیوم پیمان دارای یک سری از پنجره آلومینیوم ترمال بریک کشویی مونوریل با نام lift‌ می باشد. عرض فریم این نوع مونوریل 116 میلیمتر است و قابلیت نصب شیشه تک جداره و یا دوجداره از ضخامت ۶ تا ۲۲ میلیمتر را فراهم می کند.

سری لیفت پنجره کشویی پیمان مناسب برای پنجره های کشویی بزرگ و بدون ایجاد محدودیت در ابعادبازشو و ایجاد دید وسیع در نمای ساختمان است. 

در ویدیو زیر نحوه باز و بست پنجره کشویی مونوریل پیمان را مشاهده می کنیم.

تفاوت پنجره مونوریل و جفت ریل
  • کشویی جفت ریل بدلیل فاصله ریل با لنگه، عایق بندی ضعیف تری نسبت به دیگر کشویی ها دارد. با اینکه نوار مویی مابین این دو استفاده می شد اما با این حال عایق بندی کاهش پیدا می کرد.
  • موردی که موجب ضعف این نوع پنجره می شود دلیل مزیت آن نیز هست. در واقع وقتی دو ریل وجود داشته باشد، لنگه ثابت نیز با بکار بردن یراق (غلطک و سیستم دستگیره) به لنگه متحرک تبدیل می شود. یعنی هر دو لنگه قابلیت حرکت را دارند.
  • عرض سطح پنجره مونوریل نسبت به پنجره جفت ریل بیشتر است.
  • محل قرار گیری شیشه ثابت در پنجره جفت ریل بر روی پروفیل لنگه کشویی ثابت است. اما در پنجره مونوریل کشویی، شیشه ثابت بر روی فریم (قاب دور) قرار می گیرد.

ساختار پروفیل: پنجره کشویی ترمال بریک یا پنجره کشویی نرمال

از منظر ساختار پروفیل، پنجره کشویی آلومینیومی به دو دسته ترمال بریک و پنجره کشویی نرمال تقسیم بندی می شوند. قدمت پنجره کشویی آلومینیومی به چند دهه قبل بر می گردد و هریک از ما تجربه باز و بست این مدل پنجره را داریم. در ابتدا پنجره های کشویی آلومینیومی با رنگ نقره ای وارد بازار شد و قاب دور آن کاملا با ریل پوشیده شده بود.

مشکل عمده این نوع پنجره کشویی آلومینیومی، انتقال دما، گرد و غبار و انتقال آلودگی صوتی بود.

در حال حاضر نیز این نوع پنجره آلومینیومی تولید می شود اما با طراحی متفاوت و عایق بندی بهتر… به این سری از پنجره کشویی آلومینیومی نرمال یا اختصاصی گفته می شود. در واقع پنجره نرمال کشویی، همان پنجره های قدیمی است با شکل جدید و درصد عایق بندی بیشتر.

اما با این حال عایق بندی پنجره کشویی نرمال آلومینیوم کامل نبوده و نواقصی داشت. از این رو نسل جدیدی از درب و پنجره آلومینیومی کشویی پدید آمد با نام پنجره کشویی ترمال بریک;

تفاوت کشویی ترمال بریک با پنجره کشویی نرمال در عایق بندی این دو است. ساختار پروفیل کشویی ترمال بریک از آلومینیوم +تیغه پلی آمید+ آلومینیوم تشکیل شده است. در تصویر قسمت پلی آمید و همچنین پروفیل ترمال و نرمال را مشاهده می کنید.

در شکل کشویی ترمال، تیغه پلی آمید که بین قسمت های آلومینیوم کار شده قابل مشاهده است. تصویر پنجره جفت ریل کشویی در دو حالت نرمال و ترمال را نشان می دهد. قطعه پلی آمید نقشی اثرگذار بر روی عایق بندی پنجره دارد.

در پنجره کشویی آلومینیومی نرمال با گرم یا سرد شدن بیرون پنجره، قسمت داخلی نیز با همان دما گرم یا سرد خواهد شد، در صورتی که در ترمال بریک بدین صورت نیست.

پنجره کشویی نرمال یا اختصاصی

تنوع رنگ پنجره آلومینیویم کشویی

پنجره های کشویی آلومینیوم در رنگ های پودری، دکورال و آنادایز تولید می شوند. تفاوت رنگ آنادایز و پودری در روش رنگ آمیزی و حالت رنگ آلومینیوم است.

در آنادایز از روش الکتروشیمیایی استفاده می شود اما در رنگ پودری آلومینیوم از روش پاششی و کوره ای استفاده می شود. رنگ های آنادایز معمولا بصورت براق و رنگ پودری های معمولا بصورت زبر و مات هستند.

پنجره کشویی مشکی رنگ را می توان پر فروش ترین رنگ آلومینیومی دانست. بدلیل تغییر سبک معماری به مینیمال عمدتا معماران و طراحان از پنجره آلومینیوم مشکی استفاده می کنند.

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x