از مهمترین نکات هنگام ساخت درب و پنجره دوجداره اندازه گیری صحیح آن است. اندازه گیری درب و پنجره از سه نقطه پنجره در عرض و سه نقطه در ارتفاع انجام می گردد. پس از اندازه گیری کوچک ترین عدد عرض و ارتفاع را بعنوان ابعاد اصلی در نظر می گیرند که در واقع ابعاد داخل به داخل چارچوب منظور است.

پس از اندازه گیری دقیق، نوبت به ترسیم نقشه درب و پنجره یوپی وی سی در نرم افزار مربوط به ساخت درب و پنجره است. خروجی نرم افزار شامل جزییات دقیق اندازه برش پروفیل، ابعاد شیشه، برش گالوانیزه، ابعاد یراق آلات و سایرمشخصات می باشد. برگه های تولید به خط تولید ارسال می شود تا روند تولید درب و پنجره upvc آغاز شود.

در انتهای صفحه شما می توانید فیلم نحوه تولید درب و پنجره دوجداره را مشاهده کنید.

متریال موردنظر برای ساخت درب پنجره upvc دوجداره

پروفیل یوپی وی سی شامل پروفیل فریم (پروفیل قاب دور)، پروفیل مولیون یا وادار(پروفیل تقسیم کننده پنجره)، پروفیل لنگه بازشو درب یا پنجره

پروفیل های کشویی نیز شامل این نوع متریال می شوند.

پروفیل یو پی وی سی

پروفیل زوار جهت نگهداری شیشه: زوار نوعی از پروفیل یو پی وی سی است که با توجه به ابعاد آن تقسیم بندی می شود. این پروفیل شامل زوار دوجداره 20 میلیمتر، زوار 24 میلیمتر، زوار تک جداره، دوجداره و زوار سه جداره

زوار دوجداره
یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلات شامل دستگیره درب یا پنجره، اسپانیولت تک حالته، دوحالته و غیره (مکانیزم بازشو ارتفاعی)، لولای پنجره یا درب (تنظیمی یا معمولی) و زاماک جلوی اسپانیولت برای بسته شدن یراق آلات هنگام چرخش دستگیره

پیچ مورد استفاده در پنجره دوجداره

پیچ جهت بستن دستگیره، اسپانیولت و زاماک; در هنگام تولید درب و پنجره یو پی وی سی از انواع مختلف پیچ استفاده می شود که کیفیت این پیچ ها تاثیر زیادی بر روی کیفیت پنجره دوجداره دارد.

گالوانیزه پنجره upvc داخل پروفیل (برندهای مختلف شامل وین تک، ویستابست و هافمن از ضخامت های متفاوتی استفاده می کنند) گالوانیزه موجب استقامت پروفیل خواهد شد

لاستیک آب بندی پروفیل یا همان گسکت پنجره دوجداره، در حد فاصل پروفیل ها با یکدیگر و یا بین شیشه و پروفیل قرار می گیرد و موجب عایق بندی کامل می شود.

لاستیک گسکت پنجره
تسمه تقویت لولا

تسمه فلزی داخل یکی از حفره های پروفیل قرار می گیرد و هنگامی که لولا به آن پیچ می شود موجب تقویت اتصال لولا ها به پروفیل می گردد.

بست مولیون پروفیل

بست مولیون زاماکی قطعه ای است که در ابتدا و انتهای پروفیل مولیون قرار میگیرد و بوسیله آن به پروفیل های دیگر متصل می شود.

مراحل تولید درب و پنجره upvc

در مرحله اول تولید با توجه به نقشه تولید ابتدا پروفیل ها را برش می دهیم. برش ها بصورت فارسی بر می باشد به غیر از پروفیل وادار یا مولیون که بطور صاف برش می خورد. پس از برش، مراحل زیر را انجام می دهیم.

برش گالوانیزه و قرار دادن آن در پروفیل; ابتدا گالوانیزه مربوط به هر پروفیل در داخل پروفیل مربوطه قرار می گیرد. تسمه لولا را نیز در این مرحله در داخل پروفیل قرار می دهیم.
سپس پروفیل بر روی  دستگاهی که در تصویر مشاهده می کنید قرار میگیرد. بصورت خودکار دستگاه شروع به پیچ زدن پروفیل خواهد کرد و گالوانیزه به پروفیل متصل می شود.
ایجاد شیار تخلیه آب بر روی پروفیل و سوراخ کاری محل قرارگیری دستگیره و مغزی قفل نیز با استفاده از این دستگاه انجام می پذیرد.

اتصال گالوانیزه به پروفیل
دستگاه جوش 4 کله پنجره دوجداره

در مرحله بعدی ایجاد برش مولیون با دستگاه مولیون زن وپیچ کردن بست مولیون به پروفیل مولیون صورت میگیرد.
اتصال پروفیل های upvc با استفاده از دستگاه جوش انجام می پذیرد. این دستگاه انتهای هر پروفیل را به میزان 2 میلیمتر ذوب کرده و پروفیل ها را به هم فشار می دهد.

این فرایند موجب اتصال و جوش پروفیل ها به یکدیگر خواهد شد.

پس از مرحله جوش نوبت به مرحله تمیز کردن و براده برداری محل جوش پروفیل می رسد.
در کارخانه آرکوین این فرایند بوسیله دستگاه آلمانی cnc تمیز کن صورت می گیرد.
با استفاده از تیغه هایی که در داخل دستگاه قرار میگیرد عمل براده برداری انجام می پذیرد.
برش زوار تک جداره، دوجداره و یا سه جداره بصورت 45 درجه یا فارسی بر
نصب گسکت یا لاستیک درب و پنجره upvc

نصب یراق آلات با استفاده از شابلون یراق مربوطه: یراق بندی آخرین مرحله پروسه تولید درب و پنجره دوجداره است. در این مرحله اسپانیولت یراق و لولاها با استفاده از شابلون های مربوط به برند یراق آلات (آکادو، جی یو، روتو، زیگینیا و غیره) با استفاده از پیچ به پروفیل متصل می شود.

ویدئو مراحل ساخت درب و پنجره upvc

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید
[کل: 4 میانگین: 3.3]