درب و پنجره upvc از مهم ترین محصولات در راستای بهینه سازی انرژی است و در مناطقی که گرما و سرمای شدیدی دارد استفاده از آن توصیه می شود. وجود کارگاه تولید درب و پنجره upvc در هر منطقه موجب افزایش استفاده از این محصول و اشتغال زایی در آن منطقه خواهد شد. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که برای شروع فعالیت یک کارگاه درب و پنجره upvc نیاز به چه فضا و چه تجهیزاتی است؟

در این مطلب ما تجهیزات و دستگاه هایی برای تولید درب و پنجره دوجداره معرفی می کنیم که قابل حمل و نقل بوده و نیاز به فضای زیادی برای تولید نمی باشد. دستگاه پرتابل یا قابل حمل و نقل تولید پنجره دوجداره را برای هر نوع پروفیلی می توان استفاده کرد. شما می توانید برای تولید پنجره وین تک، پنجره ویستابست چه بصورت بازسازی، نوسازی و یا کشویی از این ابزار آلات پرتابل و قابل حمل استفاده کنید.

راه اندازی کارگاه کوچک تولید پنجره

تجهیزات دستی و قابل حمل تولید درب و پنجره دوجداره از انواع تجهیزات این صنعت می باشد. مهم ترین مزیت این ابزارالات قابلیت حمل و نقل و استفاده در هرنقطه مکانی است. همچنین این دستگاه ها نیازمند تعمیر و نگهداری خاصی نمی باشد و به فضای تولید بزرگی نیز نیاز ندارد. برای اطلاع از مراحل تولید درب و پنجره UPVC کلیک کنید.

در نتیجه راه اندازی یک کارگاه تولید پنجره کوچک بسیار آسان خواهد شد. اگر بودجه و محدودیت کارگاهی دارید می توانید از این ابزار های دستی تولید پنجره استفاده کنید. در ادامه به معرفی بعضی از این ابزارهای دستی تولید می پردازیم:

برش پروفیل upvc
اره پروفیل بر گونیا دار
پیچ کردن گالوانیزه
ابزار دستی سوراخ دستگیره و آب راه باران
برش مولیون
دستگاه جوش پروفیل دستی
تمیزکن دستی و رومیزی پنجره UPVC

ابزار پرتابل و دستگاه دستی تولید پنجره upvc

مرحله اول تولید پنجره-برش پروفیل upvc وگالوانیزه

اره پروفیل بر دستی گونیا دار

اولین دستگاه موردنیاز برای تولید پنجره، ابزار برای برش پروفیل می باشد. اکثر برش های پروفیل در زوایای 90 و 45 درجه صورت می گیرد اما وجود اره ای که قابل تنظیم درجه باشد مورد نیاز کار ماست. این ابزار را می توان حمل کرد و به موقعیت پروژه انتقال داد اگر موقعیت آن بصورتی است که نمی توان پنجره را به آنجا حمل کرد.

اره دستی گونیا دار نیاز به تخصص خاصی ندارد و هر فرد فنی می تواند از آن استفاده کند.

اره دستی پروفیل بر
دستگاه روتر کپی سوراخ قفل

دستگاه سوراخ کن ایجاد راه آب و محل دستگیره

دستگاه سوراخکاری پروفیل قابل حمل

برای عملکرد بهتر پنجره دوجداره در برابر باران، قسمت داخلی پروفیل سوراخی ایجاد می شود که به آن آب راه گفته می شود. این سوراخ با استفاده از دستگاهی همانند دریل ایجاد می شود.

همانطور که در تصویر میبینید ابزار دستی سوارخ کاری پنجره می تواند در سه زاویه 0، 45 درجه و 90 درجه بر روی پروفیل upvc سوراخ ایجاد کند

جوش و اتصال پروفیل پنجره upvc

دستگاه جوش پروفیل upvc قابل حمل

دستگاه قابل حمل جوش گوشه پروفیل upvc برای جوش دادن گوشه های فارسی بر و یا صاف پروفیل یوپی وی سی استفاده می شود.
با استفاده از ابزار پرتابل جوش پنجره می توان گوشه سمت چپ، راست و زوایای مختلف را جوش داد. به این دستگاه، دستگاه دستی جوش پنجره upvcنیز گفته می شود.

ساخت پنجره با تمیزکن CNC

تمیز کن دستی پنجره دوجداره

پس از مرحله جوش پروفیل، زائده های در قسمت محل اتصال پروفیل ایجاد می شود که باید برداشته شود. زائده برداری موجب زیبایی محل جوش و یکدست شدن گوشه درب و پنجره دوجداره خواهد شد.

با استفاده از تمیزکن دستی در هر مکانی می توانید نسبت به تولید درب و پنجره upvc اقدام کنید.

تمیزکن دستی و قابل حمل برای زائده برداری روی پروفیل، گوشه داخل پروفیل و گوشه بیرونی آن استفاده می شود.

تمیزکن قابل حمل درب و پنجره upvc
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید
[کل: 2 میانگین: 4]